Anchorteksten en landingspagina's
Ideaal gezien wil je dat de anchortekst die je voor je interne links gebruikt, bijvoorbeeld ‘houten tuinstoel’, overeenkomt met de juiste landingspagina, in dit geval /tuinstoel/hout/. Nu kan het voorkomen dat deze anchortekst in een blogartikel of categorietekst (per ongeluk) voor een productpagina of de hoger gelegen /tuinstoel/-pagina is ingezet.
Een ander veelvoorkomend probleem die de posities in de zoekmachine kunnen belemmeren, is dat een anchortekst voor meerdere pagina’s is ingezet. Uiteindelijk wil je de anchortekst inzetten voor de pagina die op die term vindbaar moet zijn, of de anchortekst aanpassen specifiek voor de gelinkte pagina.
Handmatig is dit praktisch onmogelijk om te checken, maar wij kunnen dit gestructureerd in kaart brengen.
Daarnaast laten wij zien welke van je focuszoektermen die op de website voorkomen nog niet als anchortekst zijn ingezet. Dit biedt kansen om naast de hoofdzoekterm – die vaak in het menu en de footer van een website wordt gebruikt – binnen andere gedeeltes van de website deze variatie op de anchortekst te gebruiken, om zo de pagina nog relevanter voor de desbetreffende zoektermen te maken.
Interne Linkanalyses zijn onderdeel van onze SEO-dienstverlening.